Oddělení celodenní péče zajišťuje službu každodenní preventivně výchovné docházky, která trvá zpravidla 6–8 týdnů a realizuje se na doporučení našeho ambulantního oddělení nebo jiných spolupracujících organizací. Docházka do střediska se uskutečňuje od pondělí do pátka. Děti docházejí do střediska na dopolední vyučování a odpolední volnočasové aktivity, kde je zabezpečena i školní příprava. Docházka do oddělení celodenní péče je dobrovolná a klient by měl být opět co nejvíce motivován. Uzavírá smlouva se zákonnými zástupci klienta a dítě se po ukončení celodenní služby vrací zpátky do rodiny.
Během celodenní docházky poskytujeme stravování typu: oběd, svačina, večeře.
Přednosti celodenní služby spočívají zejména v:
- intenzivnější možnosti výchovně vzdělávacího působení na klienta
- snadnějším poskytování okamžité zpětné vazby
- dočasném zamezení negativního vlivu na dítě a vytržení klienta z jeho mnohdy rizikového prostředí
- možnosti prožitku korektivních zkušeností
- snadnějším nácviku žádoucích sociálních rolí
- intenzivnější spolupráci a komunikaci s rodinou klienta (denně)
Hlavní nabízená náplň:
- 1. vzdělávací:
- výuka probíhá ve třídách s nižším počtem žáků (maximálně 6 žáků)
- klienti se učí podle vlastního výchovně vzdělávacího plánu, který mají ze své kmenové školy
- děti jsou během pobytu zkoušeny a dostávají známky
- v odpoledním programu probíhá každodenní školní příprava
Uvedené činnosti jsou pod neustálým dohledem a korekcí kvalifikovaných pedagogů.
- 2. volnočasové, kde se snažíme dětem smysluplně vyplnit čas pomocí následujících aktivit:
- sportovní aktivity (cyklistika, turistika, pohybové aktivity a hry, míčové hry venku i v tělocvičně)
- volitelné kroužky (stolní tenis, kulečník, stolní fotbálek, keramika, žonglování, vytváření modelů aj.)
Všechny uvedené aktivity probíhají pod metodickým dohledem odborných pracovníků SVP.
- 3. odborné:
- spolupráce s rodinou, školou a dalšími institucemi (pracovníci sociálního odboru péče o dítě, policie, soudy)
- skupinová a individuální terapie
- nácvik sociálních dovedností a interakcí
Ve své činnosti využíváme režimové, pro děti a mládež jasně čitelné prvky práce spojené se systémem výhod, vytváříme pravidelný režim dne.